Alles begint bij uw persoonlijke aanvraag

Na ontvangst van uw aanvraag neem ik zo snel mogelijk telefonisch contact met u op.
Tijdens dit gesprek wordt kort de lokatie, behoeften en verwachtingen besproken.
Ook wordt er ingegaan op de planning die u voor ogen heeft.

Ligt dit alles in de lijn der verwachtingen dan plannen we direct een vrijblijvende kennismaking in.

Ik bereid me graag goed voor dus zie ik voorafgaand aan het gesprek bouwtekeningen of plattegronden tegemoet als deze digitaal beschikbaar zijn.

Fase 1: Kennismaking en oriëntatie op locatie

In deze fase leren wij elkaar vrijblijvend kennen.

Persoonlijk contact, inleving en betrokkenheid is belangrijk. Daarnaast beleef ik graag de ruimtes die onderdeel zijn van het proces. Bij nieuwbouw zal dit de bouwlocatie zijn.
Ik neem graag de tijd om goed naar mijn opdrachtgevers te luisteren. Wat zijn precies de wensen en behoeften? Ook planning en budget komen aan bod.
Door goede vragen te stellen ontstaat er een Programma van Eisen (PvE).

Hét vertrekpunt en basis voor een goed interieur plan en tevens de eerste fase van het interieurontwerp. Dit ontwerp vormt immers een eigen en persoonlijke verhaal!

Na dit gesprek wordt er binnen een vastgestelde termijn een op maat gemaakte offerte uitgebracht. Deze is namelijk afhankelijk van de oppervlakte van de betreffende ruimtes en de omvang van de werkzaamheden.
Ook worden als bijlage de Algemene Voorwaarden verzonden die hierbij van toepassing zijn.

Is de offerte akkoord én is er sprake van een wederzijdse klik (aangezien het aangaan van een samenwerking een intiem proces is, is een goed gevoel van beide zijden een must) dan kunnen we starten met het inplannen van de werkzaamheden.

Fase 2: Voorlopig ontwerp

Met veel enthousiasme gaan we aan de slag en worden de volgende onderdelen uitgewerkt:

  • Concepten voor het interieur of desgewenst exterieur.
    Deze bestaan uit sfeerbeelden, moodboards en storyboard om stijl en sfeer weer te geven, maar ook een eerste opzet van kleuren en materialen.
  • Uittekenen casco van de betreffende ruimten in 3d.
  • Maken van diverse indelingsvoorstellen waarbij rekening gehouden wordt met “de menselijke maat”, zichtlijnen, routing en praktisch gebruik. Alles wordt digitaal uitgewerkt.
  • Na 2 á 3 weken vindt er een overlegmoment plaats. Hierbij worden de concepten en de voorontwerpen met elkaar op kantoor besproken in de vorm van tekeningen in 2d en 3d. Na afloop krijg je alles digitaal doorgestuurd. Daarnaast ontvang je ook een 360 graden visual die je via een link en QR code op je telefoon, laptop of computer kunt bekijken. Dit alles om een zo goed en duidelijk beeld te geven van het geheel.

Fase 3: Aanpassingsronde en brainstormsessie

Na het overlegmoment van fase 2 volgt er een aanpassingsronde aan de hand van de verkregen feedback. De eventuele aanpassingen worden verwerkt en ter controle toegezonden.
Het ontwerp krijgt steeds meer vorm.

Na ongeveer 3 á 4 weken vindt er een tweede presentatie/overleg moment plaats: de brainstormsessie. Tijdens deze sessie ontstaan vaak de mooiste aanvullingen op de eerder voorgelegde ideeën. Samen met de aangepaste tekeningen zoomen we nog meer in op de materialen en het kleurgebruik voor o.a. vloeren, wanden, raambekleding etc. Ook zal ik een aantal voorstellen presenteren van verlichtingsarmaturen en los meubilair.

Tijdens deze presentatie is er voldoende ruimte voor feedback.

Fase 4: Definitief Ontwerp

Na fase 3 volgt er een laatste aanpassingsronde en kan het definitieve uitwerken van alle interieur (en/of exterieur) onderdelen beginnen.

  • Kleur-en materiaal voorstel inclusief stalen en overzicht op tekening met kleurcoderingen.
  • Meubileringsvoorstel inclusief maatwerk meubilair en losse interieur items als kunst en beplanting.
  • Lichtadvies.
  • Plattegronden in 2d en 3d, visuals en een 360 graden visual per ruimte.
  • Desgewenst worden alle tekeningen verwerkt in werktekeningen op AO/A1. Deze kunnen als basis gebruikt worden voor de aannemer, schilder, interieur bouwer etc. en worden zowel analoog als digitaal beschikbaar gesteld.

Na 2 á 3 weken zal het definitieve plan op kantoor gepresenteerd worden. Het plan zal na de presentatie overhandigd worden in zowel digitaal als in boekvorm.

Fase 5: Begeleiding aanbesteding of uitvoeringsfase

Naast deze vier genoemde fasen kunnen mijn partners en ik ook de aanbesteding en realisatie op ons nemen, voor een totale ontzorging!

Via mijn netwerk van leveranciers kun je namelijk profiteren van kortingen op bijvoorbeeld meubilair.

Ik informeer je graag over de mogelijkheden!

© Copyright - Willemsen Interieurontwerp